i2D
Image default
Bedrijven

Medewerkerstevredenheid verhogen

Het is zeer belangrijk om je medewerkers tevreden te houden, want ontevreden werknemers zullen niet op het toppen van hun kunnen presteren en dat is zonde voor het bedrijf. Vandaag geven we daarom enkele tips die de uitkomst van een medewerkersonderzoek ten gunste zullen komen.

 

Files etc.

Als werkgever kun je niets doen aan de files en de vertragingen van de treinen die er elke dag zijn. Je kunt hier echter wel beter op inspelen zodat je werknemers minder stress als gevolg van files en vertragingen ervaren. Het is een slecht idee om werknemers te straffen die te laat komen. Natuurlijk wil je niet dat ze te laat komen en mensen die áltijd te laat zijn, moet je zeker aanpakken, maar als je iedereen straft elke keer dat diegene te laat is, dan zorg je voor stress bij de werknemers als zij in de file staan. Deze stress heeft een negatieve invloed op hun werk en ook op hun tevredenheid, zelfs een loopbaancoach helpt dan niet meer.

 

Stop met tijd verdoen

Strakke deadlines zijn dingen die werknemers stress opleveren. Zorg er dus voor dat besprekingen korter en efficiënter zijn. Een manier die helpt om besprekingen kort te houden is door staand te vergaderingen. Hierdoor zullen mensen zich meer beperken tot de afgesproken agenda.

 

Routines doorbreken

Verrassingen, hoe klein dan ook, kunnen de tevredenheid heel erg verhogen. Verras je werknemers eens met gebakjes of iets dergelijks. Het zijn deze kleine dingen die het verschil maken tussen een ontevreden en tevreden werknemer. Andere dingen om de routines te doorbreken zijn competities of verlotingen op kantoor. De prijs hoeft niet eens heel groot te zijn zoals een vakantie, maar een simpele cadeaukaart kan ook genoeg zijn. De laatste manier om de routine te verbreken kan een casual friday zijn. Als werknemers elke dag strak in pak op werk moeten verschijnen, kan het heerlijk zijn om op vrijdag in makkelijke kleren te werken.