i2D
Artikel Portaal

Zoho CRM Nederland

Beheren van alle klantgegevens in CRM, altijd toegankelijk

De naam zegt het al. CRM, Customer Relationship Management of vrij vertaald, klantrelatie beheer. De hoofdfunctie van een CRM-systeem is het beheren van je klantgegevens.

Veel bedrijven hebben hun klantgegevens in bijvoorbeeld Excel opgeslagen als ze beginnen. Al snel wordt het interessant om veel meer te doen met klantgegevens, naast het registreren.

Al je klantgegevens op 1 plek. Overal toegankelijk, in de cloud. Op de pc, of tablet of via de smartphone.

Met alle gegevens bedoelen we: NAW gegevens, overige marketing informatie, notities, e-mails. Eventueel zelfs offertes, orders, facturen en meer!

Snel zoeken in klantgegevens

Je wilt je klant snel kunnen vinden. In het CRM kan je snel zoeken in je klant gegevens. Met een ‘overall zoekfunctie’, maar ook op specifieke eigenschappen. Bijvoorbeeld: ‘Heeft mailing X ontvangen’, ‘lead bron is Google Adwords’, of ‘status is warme prospect’.

Het CRM geeft ook structuur aan je gegevens. Al je offertes, facturen, zitten in een losse module. Het zit echter wel gekoppeld aan je klant en contactpersoon. Zo heb je bij je klant een compleet overzicht, maar kun je ook snel alle offertes of facturen bekijken en zoeken.

Zoekspecificaties die u vaker gebruikt kunt u ook als standaard weergave aanmaken. Bijvoorbeeld een lijst met ‘alle contactpersonen met status dat brochure verzonden is’ of een lijst met ‘openstaande facturen’.

Kortom: Alle informatie is compleet, gestructureerd en goed vindbaar.

Acties en opvolging

Soms heb je een taak die je moet uitvoeren bij een klant op een bepaalde datum. Denk aan het opvolgen van een brochure of een offerte. Soms kan het ook zijn dat je iemand over een week of 3 zou bellen. Om dit niet te vergeten kan je een taak aanmaken in het CRM bij een klant.

Deze taken kan je handmatig, maar ook automatisch laten verschijnen. Een persoonlijk takenlijstje zorgt voor een goed overzicht met alle openstaande taken die je moet uitvoeren. 

Aanvragen via de website

Het CRM kan ook functioneren als een ‘opvangbak’ voor de lead vanaf de website. Zo hoef je niet alle gegevens opnieuw in te voeren, maar staat een formulieraanvraag er direct in.

Je mail wordt gekoppeld aan het CRM. Als er een onbekende mailt, kan je deze persoon simpel toevoegen aan het CRM vanuit je mail!

Een visitekaartjes scanner app kan ook gekoppeld worden aan het CRM.

Agenda beheer en tijdsregistratie

In het CRM zit ook een agenda. Je kan een afspraak maken bij de klant, deze komt in de agenda van het CRM en dit kan gekoppeld worden met uw agenda in Outlook of Google.

Er kan ook automatisch een afspraakbevestiging gestuurd worden naar uw klant, wel zo klantvriendelijk!

 Het CRM heeft nog veel meer voordelen. Hier hebben we een aantal veel voorkomende vragen behandeld. Nieuwsgierig of het CRM ook aan uw wens voldoet? Bel gerust: 06-11502400

CRMstrategen is officieel partner van Zoho Nederland.

Lezen waarom wij gekozen hebben om Zoho aan te bevelen bij onze klanten? Lees meer op www.CRMstrategen.nl/zoho-crm. Daar kunt u ook een gratis proefabonnement aanvragen. We helpen graag bij de implementatie!

https://www.crmstrategen.nl/diensten/zoho-crm/

Comments are closed.