i2D
Artikel Portaal

De kracht van de klant

Het is voor klanten erg vervelend als zij een bedrijf bellen en er niet wordt opgenomen. In deze tijd is het normaal geworden dat een bedrijf op ieder moment bereikbaar voor de klant is. In Nederland zijn er zoveel bedrijven die hetzelfde product of dienst leveren dat de klant bepaalt, het zal dan ook enige tijd duren voordat de klant weer is terug gewonnen. Als een bedrijf niet bereikbaar is en de klant merkt op dat een ander bedrijf meer aandacht aan klanten besteedt, zal degene overstappen naar het andere bedrijf. Wat opvalt is dat er steeds meer bedrijven actief zijn op de verschillende social-media en dit is niet vreemd omdat dit online platforms van huidige en potentiele klanten zijn. Toch is er een groep mensen die bedrijven door middel van de telefoon benaderen, dit komt omdat zij direct van antwoord worden voorzien. De kans bestaat dat bij een bericht op social-media er geen direct antwoord wordt gegeven, sterker nog dit kan enkele uren of dagen duren. Het opbellen van bedrijven is nog steeds de snelste manier om respons te krijgen. 

Ondanks dat klanten van bedrijven verwachten dat zij direct klaar staan is dit niet altijd mogelijk. In deze tijd bellen zoveel mensen naar een bedrijf dat er geen moment voor zal komen dat de telefoon met rust gelaten wordt. Een ondernemer of vertegenwoordiger wordt zelfs om de zoveel minuten gebeld. Het is voor de kleinere bedrijven onmogelijk om een nieuw personeelslid aan te nemen die verantwoordelijk is voor het beantwoorden van inkomende oproepen, dit komt omdat dit niet binnen het budget past. Voor de grotere bedrijven is dit geen probleem omdat een nieuw personeelslid binnen het budget past. De kleinere bedrijven kunnen er voor kiezen om een inbound callcenter te nemen, dit zijn bedrijven die dienen als een antwoordservice voor de inkomende oproepen. Er wordt als het ware een extern bedrijf ingehuurd om de telefoon op te nemen.

http://www.antwoordservice-telefoonservice.nl

Comments are closed.