Sta je aan het begin van je SEO-reis? Misschien heb je gehoord dat SEO kan helpen om verkeer naar een website te leiden en je een hogere ranking te geven, maar je weet niet echt zeker hoe het werkt of op welke gebieden je je moet richten? Nou, dan ben je hier aan het juiste adres. Lees verder om uit te vinden wat elke digitale marketeer zou moeten weten over “Wat is SEO?”. Het definiëren van Zoekmachine Optimalisatie (SEO)Laten we beginnen met het stellen van een voor de hand liggende vraag: wat is SEO precies? Nou, SEO staat voor ‘Search Engine Optimization’, dat is het proces van het krijgen van verkeer van gratis, organische, redactionele, of natuurlijke zoekresultaten in zoekmachines. Het heeft tot doel de positie van je website in de zoekresultatenpagina’s te verbeteren. Denk eraan, hoe hoger de website in de lijst staat, hoe meer mensen hem zullen zien. Goede SEO omvat veel verschillende activiteiten, zoals:
Tegenwoordig wordt SEO beschouwd als een essentiële marketingactiviteit. Verschillen tussen betaald en organisch zoekenVanaf het begin is het belangrijk dat je de verschillen tussen de organische, natuurlijke zoeken synoniem met SEO en betaald zoeken te begrijpen. Er zijn vijf belangrijke verschillen: PositieHet eerste verschil is dat betaalde zoekresultaten verschijnen aan de bovenkant van de zoekmachine resultaten pagina’s, en de organische resultaten verschijnen onder hen. TijdEen ander belangrijk verschil tussen betaald en organisch zoeken is tijd. Met betaald zoeken, krijg je bijna onmiddellijke resultaten, soms in enkele minuten, terwijl, met organisch zoeken, de resultaten meer tijd in beslag nemen – vaak weken, maanden, en zelfs jaren. Dus je moet de middellange tot lange termijn spel te spelen met organische zoekopdrachten. BetalingAls het gaat om betalen, goed, zoals de naam al doet vermoeden, met betaald zoekverkeer is betaald. Je betaalt-per-klik (PPC) op een kosten-per-klik (CPC) basis. Wat dat betekent is, betaal je een vergoeding elke keer dat een gebruiker klikt op uw advertentie. Dus in plaats van te vertrouwen op organisch verkeer naar je website, koop je verkeer voor de pagina door Google te betalen om de advertentie te tonen wanneer een bezoeker een zoekopdracht uitvoert voor jouw trefwoord. Voor organische zoekopdrachten is het verkeer gratis, hoewel het wel een investering van zowel middelen als tijd vereist. ROIIn termen van de return on investment of ROI, is het eigenlijk veel gemakkelijker te meten met paid search. Dat komt deels omdat Google meer keyword data levert die je kunt vastleggen in Google Analytics. Echter, met paid search, kan de ROI stagneren of dalen in de tijd. Met organische zoekopdrachten, ROI is een beetje moeilijker te meten, maar het verbetert vaak na verloop van tijd. Op de lange termijn kan organisch zoeken een zeer goede return on investment bieden. Aandeel van het verkeerAls het gaat om het aandeel van het verkeer, ruwweg 20% tot 30% van de zoekers klikt op betaalde resultaten, en 70% tot 80% van de zoekers klikt op SEO resultaten. Dus het leeuwendeel van de kliks zijn eigenlijk op de organische resultaten. Ook SEO leren? Leer meer in de SEO-cursus van Ralf. |
http://ralfvanveen.com |
