Het is moeilijk om een manier van leven op te geven en we zouden liegen als we zouden beweren dat iedereen bij NE Clean Energy met een EV naar het werk reist. We geloven echter in het nemen van de eerste stap om op zijn minst uw perceptie van de toegankelijkheid van een EV uit te dagen en hoeveel conversie op de lange termijn financieel gunstig voor u zou zijn, evenals uw ecologische voetafdruk. EV’s komen steeds vaker voor nu fabrikanten onderzoeken hoe ze meer groene functies kunnen toevoegen aan hun voertuigen van alle classificaties. Enkele opmerkelijke voorbeelden zijn de Ford F150 Lightning, Rivian R1T, Ford Transit Electric en de Tesla Cybertruck. Zelfs bedrijven die nog niet helemaal klaar zijn om fossiele brandstoffen volledig op te geven, nemen elektrisch opladen op zijn minst als optie op. De verkoop van elektrische auto’s steeg in Nederland in het eerste kwartaal van 2022 met 60% tot bijna 160.000. , zijn wij van mening dat EV’s hun potentieel niet waarmaken vanwege vier redenen: voortdurend veranderende informatie, angst voor het bereik, gebrek aan concurrentie en kosten. Informatie veranderen: het is gemakkelijk om overweldigd te worden door informatie over EV’s, maar de waarheid is dat het relatief eenvoudig is. In plaats van een brandstoftank heeft je auto nu een accu en in plaats van dat je een tankstation moet zoeken, ga je op zoek naar een oplaadpoort. Of je kunt thuis opladen met zonnepanelen door je eigen oplaadsysteem te installeren (hierover later meer). Bange angst: de angst om zonder stroom te komen en geen oplaadstation te vinden is reëel, maar de realisatie van die angst wordt steeds minder waarschijnlijk door de drastische verbeteringen in actieradius en laadinfrastructuur. De typische EV ondersteunt afstanden van 200 tot 450 mijl op een enkele lading. Dit is een grote verbetering ten opzichte van de beperking van 100 mijl die de vroege EV-modellen teisterde. Gebrek aan concurrentie en kosten: helaas leven we in een door Tesla gedomineerde markt. De term EV is bijna synoniem met een Tesla-voertuig en hoewel de Model S briljant is, is Tesla met een marktaandeel van 71% niet goed voor de klant. De goedkoopste Tesla Model 3 kost ongeveer € 50.000 exclusief belastingen en exclusief alle toeters en bellen. Maar waar speelt uw huis met zonnepanelen een rol bij dit alles?Elektrische auto’s worden door de EPA beoordeeld op basis van kWh (kilowattuur) voor een 100 mijl rijden die kan worden omgezet in een mijl per gallon equivalent (MPGe). Gewapend met deze kennis, kunt u eenvoudig de “extra” hoeveelheid elektriciteit berekenen die u nodig heeft om de transportkosten te dekken. Daarbij moeten de zonnepanelen goed onderhouden worden om genoeg elektriciteit op te wekken, dit kun je het beste laten doen door een professioneel zonnepanelen bedrijf zoals zonnepanelenvogelvrij.nl. De Tesla Model Y is bijvoorbeeld de bestverkochte elektrische auto met 172.700 verkochte eenheden en heeft een gecombineerd brandstofverbruik van 27 kWh/100 mi. Als een gemiddelde Amerikaan 25 mijl per dag reist, moet zijn huis met zonnepanelen een extra 6,75 kWh elektriciteit per dag of ongeveer 2.465 kWh per jaar ondersteunen. Een systeem op een typisch woonhuis levert ongeveer 9.600 kWh per jaar produceren. Wat dit uiteindelijk betekent, is dat, afhankelijk van een groot aantal factoren, waaronder uw transportbehoeften en huidige gewoonten voor elektriciteitsgebruik, u verwacht dat uw EV ongeveer een vierde van die productie zal verbruiken.
|
https://www.zonnepanelenvogelvrij.nl/ |