i2D
Image default
Aanbiedingen

Wat is een digitale checklist

De digitale checklist helpt om werkprocessen in te richten en uit te voeren. Een digitale checklist helpt ook om deze werkprocessen efficiënt te monitoren en te optimaliseren. De digitale checklists zijn gebruiksvriendelijke en krachtige compliance tools die helpen bij elke vorm van procesmanagement. De digitale checklist stelt iedereen in staat het ingewikkelde proces te begrijpen en verlost gebruikers van onnodige administratief werk. Dit bespaart niet alleen tijd en geld, maar zorgt er ook voor dat iedereen zich kan focussen op wat echt belangrijk is.

De digitale checklist hoe werkt het?

Een digitale checklist maak je gemakkelijk en snel online. Hiervoor is een mobiele app gecreëerd. De App is zeer toegankelijk en gebruiksvriendelijk en wordt vooral gebruikt door fabrikanten om de productieomgeving continu te verbeteren. Fabrikanten gebruiken de app vooral om audits, checklists, eerstelijns onderhoudstaken en werkinstructies te digitaliseren. Omdat het platform een ​​breed scala aan toepassingen heeft, kan het voldoen aan de behoeften van verschillende disciplines in de productieomgeving, zoals: lean managers, , productiemanagers, operators, technici en teamleiders. Omdat digitalisering steeds meer terrein wint wordt het gebruik van papier verminderd, waardoor digitalisering niet alleen efficiënt en praktisch is, maar ook erg duurzaam.

De voordelen van een digitale checklist

Zoals hierboven vermeld is een digitale checklist gebruiksvriendelijk, efficiënt, praktisch en erg duurzaam is omdat het geen gebruik maakt van papier en het een breed scala aan toepassingen heeft. Naast deze verschillende benoemde voordelen heeft het nog andere voordelen:

  • Visuele en gestructureerde data: De app geeft een gestructureerd en visueel beeld van de data die opgeslagen is. Je kunt op elk moment gedetailleerde informatie uit het dashboard halen en kijken hoe het werk is uitgevoerd. De data die in de app opgeslagen wordt kan je gelijk omzetten naar de strategie die je zelf voor ogen hebt.
  • Vermindering van administratie: Door gebruik te maken van de digitale checklists kun je je meer op het eigen werk focussen en minder met al het beheer eromheen, waaronder dus ook administratie. Je wordt altijd op de hoogte gehouden van de nieuwste wet- en regelgeving, zodat je altijd over de juist informatie beschikt. En al je belangrijke bevindingen vindt en ziet kan je deze gemakkelijk in één klik registreren.
https://ezfactory.nl/