i2D
Artikel Portaal

Archive for the ‘Internet marketing’ Category

Groeien met een linkbuilding bureau

woensdag, december 9th, 2020

Veel ondernemers weten niet wat linkbuilding is, terwijl het een belangrijke basis is van iets wat ze wel goed snappen aan online marketing, namelijk dat je goed gevonden wordt door je doelgroep op de belangrijke zoekwoorden. Laat staan dat ze het ene linkbuilding bureau van het andere agency kunnen onderscheiden.

 

Linkbuilding is een belangrijke ranking factor. Dat is het en zal het ook altijd blijven. Waarom? Google ziet het aantal verwijzingen van andere relevante websites naar een bepaalde website als een belangrijke stem voor die betreffende website. Een soort Vote of confidence.

 

Wat doen linkbuilding bureau’s?

Omdat linkbuilding zo’n belangrijke factor is voor je vindbaarheid zijn er allerlei specialisten en linkbuilding bureau’s opgestaan om hierin te voorzien.

 

Vroeger was linkbuilding heel gemakkelijk. Je liet ergens in rusland of Azië een servertje neerzetten met een stuk of honderd websites, die op verschillende pagina’s allemaal naar jouw website linken en je schoot omhoog in de rankings, 

 

Tegenwoordig is Google gelukkig veel slimmer en moet je links op een zoveel mogelijk natuurlijke manier verkrijgen. Daar kan zo’n linkbuilding bureau heel goed bij helpen.

 

Linkbuilding strategieën

Welke linkbuilding strategieën heeft een SEO specialist in huis om ervoor te zorgen dat andere websites naar jouw website gaan verwijzen met een link?

 

Content marketing

Door goede, nee heel erg goede content te creëren, maak je de kans groter dat andere websites hier naar gaan verwijzen. Dit is de beste maar ook lastigste strategie omdat er best wat voor komt kijken om iemand naar jouw website te laten linken.

 

Verder zijn er nog andere strategieën zoals gastbloggen, gebroken links repareren, link reclamatie, enzovoort.

 

Hoe vind je een goed linkbuilding bureau?

Linkbuilding wordt meestal uitgevoerd door SEO specialisten bij een linkbuilding bureau. Omdat linkbuilding voor buitenstaanders een onduidelijk begrip is, is het lastig om zelf te duiden wie de beste is en of dat ook degene is die het beste bij je past.

 

Tenzij je jezelf als ondernemer wilt verdiepen in linkbuilding kun je maar het beste afgaan op de behaalde resultaten en referenties van de bureau’s.

 

Hier kun je eventueel zelf meer lezen over SEO en hoe SEO werkt?

Gerelateerde vaardigheden voor een SEO-specialist

vrijdag, september 4th, 2020

digitale werkplaats google nijmegen

In 2020 jaar hadden ongeveer 4.000 SEO-vacatures geanalyseerd op Monster, Indeed en Linkedin. India heeft het grootste aantal SEO-vacatures, met meer dan 2.500 vacatures op het moment van het onderzoek. Bijna de helft van de SEO-banen in 2020 vereiste Google Tools-vaardigheden (47%) en besteedde aandacht aan de HTML + CSS-combinatie (45%), trefwoordonderzoeksvaardigheden waren vereist in meer banen dan in 2019, de vereiste werd vermeld op 11% vaker dan een jaar eerder. Kennis van JavaScript (18%) en het vermogen om A / B-testen uit te voeren (8%) werd bijna twee keer zo vaak vereist.

Naast de vaardigheden die direct vereist zijn in het werk van een SEO-specialist, zijn er gerelateerde vaardigheden, bijvoorbeeld analyse of webontwikkeling. Ze zijn handig voor leidinggevenden en SEO-managers en helpen bij het competent managen van processen binnen het team. Samen met marktexperts hebben we geprobeerd een lijst met nieuwe vaardigheden samen te stellen die een SEO-specialist zullen helpen onafhankelijker te worden en meer gevraagd in de markt. Laten we eens kijken wat deze vaardigheden zijn, hoe ze u zullen helpen bij uw werk en waar u ze kunt leren.

Webontwikkeling en programmeertalen

Kennis van programmeren voor SEO-specialisten is optioneel. Maar deze vaardigheid helpt je om aanbevelingen te doen met betrekking tot de laadsnelheid van pagina’s, rendering, lazy loading, omleiding aan de serverzijde, sitetagging, toevoeging van microdata en eenvoudige HTML-tags. Gesprekken worden gemakkelijker gemaakt als de SEO met de ontwikkelaar kan praten en met ideeën kan komen, in plaats van alleen de vereisten uit te spreken.

Een SEO-expert hoeft geen professionele programmeur te zijn, maar basiskennis kan de implicaties begrijpen van het coderen van de wijzigingen die worden gevraagd, de ontwikkelingsinspanning inschatten, anticiperen op veelvoorkomende fouten bij het implementeren van wijzigingen, anticiperen op bezwaren en uitwerken hoe deze kunnen worden overwonnen.

Gegevensanalyse

Het begrijpen van zakelijke KPI’s is ook essentieel voor een goede SEO-strategie. De mogelijkheid om gegevens te extraheren en te segmenteren biedt meer informatie voor het creëren en implementeren van promotie-ideeën. Veel werkgevers bieden hun teams aan om SEO-specialisten in Adobe en Google Analytics te certificeren. Andere analytische tools die een aanzienlijk SEO-gewicht aan uw cv zullen toevoegen en u extra aanwervingspunten geven, zijn platforms zoals Moz en SEMRush, Google Tag Manager-software-ervaring, Google Data Studio en Google Optimize.

De analytische trend in de IT-markt heeft geleid tot de opkomst van SEO-analisten. De nadruk in hun werk ligt precies op analyse, het ophalen van gegevens, het gebruik van metrics om resultaten te meten en veranderingen in de planning. De belangrijkste taak is om de analyse- en SEO-strategie op elkaar af te stemmen.

de Engelse taal

De voor de hand liggende reden waarom Engels belangrijk is voor het succes van zoekmachinemarketing, is omdat de meeste bedrijven hun sites dupliceren in een vreemde taal. Vervolgens proberen ze de doelgroep te bereiken die komt via een Google-zoekopdracht in het Engels of trekt ze aan via advertenties die via Google Adwords worden geplaatst. Het meeste SEO-werk en Adwords-advertentiecampagnes worden in het Engels gedaan. Het is gemakkelijk voor te stellen hoe beperkend een carrière is het feit dat een specialist niet goed Engels spreekt.

Een competente SEO moet de inhoud van de site begrijpen en de juiste zoekwoorden op de juiste plaatsen gebruiken zonder de leesbaarheid en kwaliteit van de inhoud negatief te beïnvloeden. Het is belangrijk om de details niet te missen en als een bedrijf zich op een specifieke markt richt, zal het, afhankelijk van de richting, erg nuttig zijn om de verschillen tussen Amerikaans, Brits en Australisch Engels te begrijpen. Zoekmachines waarderen goede website-inhoud en gebruikersbetrokkenheid. Als u Engelstalige inhoud van hoge kwaliteit kunt maken die meer bezoekers trekt, zal Google de positie van uw site opmerken en verbeteren.

Kennis van Excel

Het is niet voldoende om gegevens op te halen. Je moet ze kunnen manipuleren om de informatie te krijgen die je nodig hebt. SEO-professional heeft tijdens zijn carrière veel Excel-sjablonen gemaakt om alledaagse problemen op te lossen. Excel is een SEO-tool van onschatbare waarde: het verandert Screaming Frog crawls in een XML-sitemap, meet algoritmeveranderingen en hun impact met behulp van GA / Adobe-gegevens, genereert aangepaste CTR op positiecurves of voegt snel trefwoorden uit de zoekconsole samen in een merk of per productgroep.

Aanpassingsvermogen en veelzijdigheid

Om echt een SEO-meester te zijn, moet je de innerlijke drive hebben om te groeien. Of het nu gaat om een ​​nieuwe programmeertaal, een nieuw framework (WordPress, React, Angular), een nieuwe zoekmachine-standaard (Schema of AMP), een goed begrip van machine learning – er valt altijd veel te leren. De kandidaten die de top van de wervingslijst van de werkgever halen, zijn degenen die hun eigen nevenprojectsites hebben of die hun eigen tools voor probleemoplossing creëren. U kunt bijvoorbeeld de Webmasterhulpprogramma’s API gebruiken om het extraheren en opmaken van gegevens voor rapporten te automatiseren. SEO vereist ook reactievermogen. De branche verandert en soms moet je toegeven dat het indienen van directories, het modelleren van PageRank, het afwijzen van links of andere dingen die we ooit hebben aanbevolen, niet langer de beste oplossing zijn voor de klant.

Hoe deze vaardigheden uw SEO zullen helpen werken

Kennis van HTML en CSS in 2020 is vereist in bijna de helft van de vacatures voor de SEO-functie. Degenen met deze vaardigheden kunnen advies geven over de laadsnelheid van de pagina, omleidingen aan de serverzijde, sitetagging en het toevoegen van microdata.

Basiskennis van webontwikkeling helpt u bij het inschatten van de inspanning van het ontwikkelteam, het voorkomen van veelgemaakte fouten bij het implementeren van wijzigingen en het uitwerken hoe u deze kunt verhelpen.

Data-analyse in het werk van een SEO-specialist gaat nu niet alleen over het gebruik van Google Analytics. De functie van SEO-analist is verschenen op de IT-markt, zijn belangrijkste taak is het coördineren van de resultaten van data-analyse en SEO-strategie. Kennis van het Engels is nu niet alleen vereist bij het werken met software, maar ook bij het werken met markten waar kennis van accenten nuttig is: Amerikaans, Brits en Australisch. De meest gewilde experts zijn betrokken bij projecten van derden en creëren hun eigen probleemoplossende tools, zoals API’s om automatisch gegevens te extraheren en op te maken voor rapporten.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-workspace.html