De Retail in Nederland heeft het al enkele jaren zwaar. De economische crisis heeft deze sector zwaar geraakt en tot voor kort leken tuincentra deze dans altijd te ontspringen maar nu heeft de financiële malaise ook in deze branche zijn intrede gedaan. Het grootste keten in de tuinbranche, Tuincentrum Overvecht, is namelijk in zware problemen gekomen. Het tuincentrum heeft ruim zestien filialen en er werken honderden mensen bij het bedrijf maar de winkelperformance laat de laatste jaren te wensen over waardoor het bedrijf geen andere uitweg ziet dan afscheid te nemen van personeel. Het bedrijf wil nu maar liefst 90 werknemers de laan uit sturen om zo kosten te besparen en als bedrijf de . Nu de reorganisatieplannen van de directie op de straat terecht is gekomen is de vakbond woedend op het bedrijf. De vakbond wist namelijk nog volgens eigen zeggen veels te laat van de plannen van de directie en heeft nog veel meer klachten over het bedrijf. Sinds het bedrijf namelijk is overgenomen Borgeld Management Group stromen de klachten van het personeel binnen bij de vakbond. Zo zouden werknemers naar huis gestoord worden met betaald verlof en er wordt ook eenzijdig geprobeerd de arbeidsvoorwaarden te wijzigen. Volgens de vakbond probeert het bedrijf op elke mogelijk manier, al dan niet correct, de personeelskosten te drukken. In de Retail is het dus echt een kwestie van overleven geworden voor de bedrijven. De enige manier waarop bedrijven eigenlijk kunnen overleven is door het verhogen van de winkel loyaliteit van de klanten. Op deze manier blijven bedrijven namelijk verzekerd van inkomsten waardoor gedwongen ontslagen zoals bij Tuincentrum Overvecht niet noodzakelijk worden. Een trouwe klant komt namelijk terug en daarnaast is de kans ook erg groot dat hij dan wel zij het bedrijf aan gaat raden bij bekenden en familie. Dit is natuurlijke gratis reclame voor het bedrijf! |
http://www.crumbbase.nl/ |
