i2D
Artikel Portaal

De Kettlebell Workout

De Kettlebell Workout

Kettlebell Workout

Mensen willen zich lekker voelen in hun lichaam. Vaak voelen velen onder ons zich het meest prettig als ze goed in vorm zijn. Toch vinden mensen het lastig om in vorm te komen. De sportschool is te duur, het kost veel tijd, het is voor velen vaak lastig vol te houden en zo zijn er nog meer smoesjes die mensen bedenken om maar niet te hoeven sporten. Maar in vorm komen kan op een veel makkelijkere manier.

Op een makkelijke manier sporten

Sporten hoeft niet moeilijk te zijn en die andere smoesjes hoeven ook niet zo te zijn. Je kunt tegenwoordig op zoveel andere manieren in vorm komen. Een voorbeeld hiervan is een Kettlebell Workout. Een Kettlebell is een soort bal met een handvat eraan. Vaak weegt een Kettlebell een aantal kilo en is daardoor een goed trainingsobject. Met een Kettlebell kun je heel makkelijk in vorm komen. Er kunnen heel veel verschillende oefeningen mee gedaan worden en heel veel verschillende spiergroepen kunnen getraind worden met 1 Kettlebell.

Kettlebell swing

De Kettlebell swing is een Kettlebell Workout die niet heel moeilijk is, maar wel heel effectief. Met deze oefening verbrand je heel veel calorieën, creëert snel conditie en zorgt ervoor dat je ook spiermassa kweekt. Je traint ongeveer spieren op zeven verschillende plaatsen in het lichaam. Hierbij moet je denken aan borst, arm, heup, been, buik enzovoort. Het is een oefening die je vaak ziet bij beginnende sporters die gebruik maken van een Kettlebell. Dit omdat hij dus zo effectief is.

Je gaat met een rechte rug en je benen iets gebogen in de squad houding staan. Je houdt de Kettlebell voor je met rechte armen en je handpalmen naar beneden. Je swingt de Kettlebell door je benen op het moment dat je iets door je knieën zakt. Doe dit in series van 10 keer en probeer niet te lange pauzes tussendoor te nemen.

Bezoek de website voor meer informatie : De Kettlebell Workout

Comments are closed.