Narrowcasting is een vorm van informatievoorziening voor klanten die bij op de locatie komen. Door middel van narrowcasting kunnen zij worden voorzien van de juiste informatie, die vaak plaats afhankelijk is. Denk aan een routebeschrijving of een wegwijzer, zodat uw klant altijd de weg weet in uw bedrijf. Deze informatie wordt vaak weergegeven op grote schermen, waar het oog van de klant dan ook direct naar getrokken wordt. Zo heeft u gelijk de aandacht en kunt u belangrijke informatie gelijk verstrekken. Ook interactievere content is mogelijk, zoals informatie over het dagmenu, het aantal reserveringen of interne communicatie naar uw medewerkers toe. Interactieve narrowcastingNaast een statische weergave, is ook een meer interactieve vorm mogelijk. Zo krijgt de klant informatie die meer op hem is toegespitst, en heeft u een tevredenere klant. Deze interactieve content kan door middel van touchscreen, waar de klant extra informatie mee op kan vragen. Bijvoorbeeld de weg naar een bepaalde plek in uw bedrijf, of andere informatie. Ook kan de klant zich identificeren, waarna de content nog persoonlijker wordt. U kunt de klant welkom heten, of zelfs informatie geven waar hij bij zijn vorige bezoek ook om vroeg. Dit identificeren is zelfs mogelijk door middel van camera-registratie, zodat de klant zelf niks meer hoeft te doen. Dit maakt de entree in uw bedrijf nog persoonlijker. Interne informatieVeel bedrijven gebruiken narrowcasting ook intern, om allerlei informatie aan hun medewerkers te geven. Denk aan bedrijfsactiviteiten, een agenda, een overzicht van de reserveringen van bedrijfsruimten en nog veel meer. Ook praktische informatie zoals het weer en actuele verkeersinformatie is eenvoudigweg te integreren. Maar ook zaken als de jaarcijfers kunnen zo op het scherm weergegeven worden. Ook is het mogelijk om een bedrijfsvideo te laten zien op uw schermen. |
http://www.leferinkdocumentworks.nl/oplossingen/slimme-software-oplossingen/narrowcasting/ |
