Zoho CRM Nederland

Beheren van alle klantgegevens in CRM, altijd toegankelijk

De naam zegt het al. CRM, Customer Relationship Management of vrij vertaald, klantrelatie beheer. De hoofdfunctie van een CRM-systeem is het beheren van je klantgegevens.

Veel bedrijven hebben hun klantgegevens in bijvoorbeeld Excel opgeslagen als ze beginnen. Al snel wordt het interessant om veel meer te doen met klantgegevens, naast het registreren.

Al je klantgegevens op 1 plek. Overal toegankelijk, in de cloud. Op de pc, of tablet of via de smartphone.

Met alle gegevens bedoelen we: NAW gegevens, overige marketing informatie, notities, e-mails. Eventueel zelfs offertes, orders, facturen en meer!

Snel zoeken in klantgegevens

Je wilt je klant snel kunnen vinden. In het CRM kan je snel zoeken in je klant gegevens. Met een ‘overall zoekfunctie’, maar ook op specifieke eigenschappen. Bijvoorbeeld: ‘Heeft mailing X ontvangen’, ‘lead bron is Google Adwords’, of ‘status is warme prospect’.

Het CRM geeft ook structuur aan je gegevens. Al je offertes, facturen, zitten in een losse module. Het zit echter wel gekoppeld aan je klant en contactpersoon. Zo heb je bij je klant een compleet overzicht, maar kun je ook snel alle offertes of facturen bekijken en zoeken.

Zoekspecificaties die u vaker gebruikt kunt u ook als standaard weergave aanmaken. Bijvoorbeeld een lijst met ‘alle contactpersonen met status dat brochure verzonden is’ of een lijst met ‘openstaande facturen’.

Kortom: Alle informatie is compleet, gestructureerd en goed vindbaar.

Acties en opvolging

Soms heb je een taak die je moet uitvoeren bij een klant op een bepaalde datum. Denk aan het opvolgen van een brochure of een offerte. Soms kan het ook zijn dat je iemand over een week of 3 zou bellen. Om dit niet te vergeten kan je een taak aanmaken in het CRM bij een klant.

Deze taken kan je handmatig, maar ook automatisch laten verschijnen. Een persoonlijk takenlijstje zorgt voor een goed overzicht met alle openstaande taken die je moet uitvoeren. 

Aanvragen via de website

Het CRM kan ook functioneren als een ‘opvangbak’ voor de lead vanaf de website. Zo hoef je niet alle gegevens opnieuw in te voeren, maar staat een formulieraanvraag er direct in.

Je mail wordt gekoppeld aan het CRM. Als er een onbekende mailt, kan je deze persoon simpel toevoegen aan het CRM vanuit je mail!

Een visitekaartjes scanner app kan ook gekoppeld worden aan het CRM.

Agenda beheer en tijdsregistratie

In het CRM zit ook een agenda. Je kan een afspraak maken bij de klant, deze komt in de agenda van het CRM en dit kan gekoppeld worden met uw agenda in Outlook of Google.

Er kan ook automatisch een afspraakbevestiging gestuurd worden naar uw klant, wel zo klantvriendelijk!

 Het CRM heeft nog veel meer voordelen. Hier hebben we een aantal veel voorkomende vragen behandeld. Nieuwsgierig of het CRM ook aan uw wens voldoet? Bel gerust: 06-11502400

CRMstrategen is officieel partner van Zoho Nederland.

Lezen waarom wij gekozen hebben om Zoho aan te bevelen bij onze klanten? Lees meer op www.CRMstrategen.nl/zoho-crm. Daar kunt u ook een gratis proefabonnement aanvragen. We helpen graag bij de implementatie!

Zoho CRM Nederland

https://www.crmstrategen.nl/diensten/zoho-crm/

Tags:

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Iedereen kent het wel: je trekt de deur achter je dicht en beseft dat je sleutel nog binnen ligt, of

...

Een veilig gevoel in huis of op kantoor begint bij goed functionerende sloten. Toch kan het iedereen gebeuren: een sleutel

...

Een schoon en hygiënisch werkomgeving is essentieel voor zowel de gezondheid van medewerkers als het imago van een bedrijf. Maar

...

Bekers Inspiratie voor Jouw Kantoor bij www.kantoorbekers.nl Een goede beker kan het verschil maken in je dagelijkse routine op kantoor.

...

De afgelopen jaren heeft thuiswerken een vaste plek verworven in het dagelijkse leven van velen. Wat begon als een noodzaak,

...

Palletvorken, onmisbaar in de wereld van transport en logistiek, spelen een cruciale rol in het efficiënt verplaatsen van goederen. Deze

...

Hey daar, avontuurlijke thuiswerker! Klaar om je thuiswerkplek om te toveren tot een inspirerende en energieke ruimte? Een plek waar

...

Als er iets is om je spullen mee te beschermen is het wel een afdekzeil, het beschermt je spullen tegen

...

Vergaderen. We doen het allemaal, of we nu willen of niet. Voor sommigen is het een dagelijkse routine, terwijl anderen

...

Stel je voor: je staat ’s ochtends op, zet een verse kop koffie, en wandelt de trap af naar je

...

Een huis is zoveel meer dan een constructie die zorgt voor een dak boven uw hoofd. Bovenal moet het gebouw

...

Met de opkomst van flexibel werken en de toegenomen behoefte aan thuiswerken, is het inrichten van een functionele en inspirerende

...

Elektrotechnische installaties zijn het kloppende hart van uw bedrijfsvoering. Kijkt u maar eens om uw heen binnen het bedrijfspand. Elektrische

...

De data, die uw bedrijf op elektrische gegevensdragers verzamelt, hebben een grote waarde. Op de harde schijf van een computer

...

Een eigen webshop beginnen kan een droom zijn die al erg lang in je hoofd rond dwaalt maar nooit tot

...

Een passende hooroplossing, zoals gehoorbescherming, vindt u bij Van Gent hoortoestellen in Vlaardingen, vlakbij Rotterdam. Deze speciaalzaak heeft audiciens in

...

Heeft u kennisgemaakt met thuiswerken in de periode rondom COVID-19 of werkt u al jaren vanuit huis? Dat doet u

...

Gebr. Janssen is een expert in kunststof kozijnen die zij maken in Oploo, nabij Boxmeer. Dit familiebedrijf is al sinds

...